Jak funguje Knowledge Sharing v KROUPAHELÁN

V KROUPAHELÁN se neustále vzděláváme, abychom našim klientům mohli poskytnout jen ty nejlepší služby. Naše studium však ani zdaleka nekončí u povinné právní četby. Také se pravidelně setkáváme na Knowledge Sharingu. O co se jedná? To vám rádi vysvětlíme v našem článku! 

Co je Knowledge Sharing? 

Jak z názvu vyplývá, jde o předávání znalostí. Konkrétně jednoho člena týmu ostatním. Každý z kanceláře může ostatní obohatit o nějakou novinku, kterou se dozvěděl – ať už na konferenci, workshopu nebo ve své praxi. Také můžeme získat tip na zajímavou a inspirativní knížku, kterou někdo přečetl, a chtěl by ji doporučit ostatním. 

Většina členů KROUPAHELÁN volí pro předávání nových poznatků formu klasické prezentace, fantazii se však meze nekladou 

Knowledge Sharing obvykle probíhá v neformálním a přátelském prostředí kancelářské „kuchyňky“. Přizpůsobili jsme se však covidu a také pražské menšině a ti, kdo nemohou přijít osobně, se snadno na akci připojí online.  

Evropa v době digitální i cookie lišty 

Poslední Knowledge Sharing roku 2021 máme úspěšně za sebou a rádi bychom vám aspoň trochu nastínili, jaká témata jsme spolu rozebírali. 

 

„Když advokát jako povinná osoba podle AML zákona vyzve klienta, aby napravil nesrovnalost v evidenci skutečných majitelů a klient to ve lhůtě neudělá, má advokát povinnost upozornit soud. Obě povinnosti na advokáta dopadají pod milionovou pokutou.“ 

Kristýna Schneiderová nás informovala o povinnosti advokáta ohlásit nesrovnalost v evidenci skutečných majitelů klienta.  

  • Za nesplnění povinnosti hrozí pokuta až 1.000.000 Kč.

  • Advokátů se tato povinnost týká ve výseku činností, při kterých jsou povinnou osobou podle AML zákona.

 

„EU začíná nově nařízení označovat jako “Act”. Třeba to vyznívá důležitěji a myslí si, že se to bude víc dodržovat.” 

Ondrovo téma bylo „A Europe fit for digital age“, ve kterém shrnul změny plánované v rámci digitální strategie EU. 

  • Mělo by dojít k regulaci GAFAMu (Google, Amazon, Facebook, Apple, Microsoft).

  • Platformy by měly rozpoznávat fake “značkových” věci.

 

„Konečně změnili zákon o elektronických komunikacích, kde dřív špatně implementovali směrnici. Na cookies se proto od ledna už bude vztahovat režim opt-in namísto opt-out, který byl doteď v pořádku.“

Poslední téma patřilo Týnce, která nám zajímavou a zábavnou formou předvedla, jak by měly a neměly v budoucnu vypadat cookie lišty, aby vyhovovaly opravenému zákonu. Také jsme zkoušeli vymyslet, jak by měla vypadat lišta, aby fungovala i marketingově. 

  • Od 1.1. 2022 už by se nemělo v lištách objevovat pouhé „rozumím“ nebo „souhlasím“ s tím, že web používá všechny typy cookies.

  • Web bude potřebovat souhlas, aby mohl analytické a marketingové cookies vůbec začít používat.

Závěr 

Takové vzdělávání je rozhodně obohacující jak pro prezentující, kteří si zdokonalí komunikační dovednosti, tak pro ostatní, kteří se dozví něco nového. Protože naše knowledge sharingy probíhají obvykle v pátek, je to taky skvělý způsob, jak se rozloučit s pracovním týdnem. Na závěr už můžu asi jen říct to, že jsem zvědavá, jaké právní i neprávní novinky se objeví v roce 2022. Třeba si taky jednu odprezentuji v kuchyňce.  

 

Autorka: Marie Odstrčilová